Waga samochodowa stalowo-betonowa została zaprojektowana i zbudowana w taki sposób, że spełnia zasadnicze wymagania obowiązującej Dyrektywy wprowadzonej do prawa polskiego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki w sprawie wymagań dla wag nieautomatycznych. Przeznaczona jest do statycznego ważenia pojazdów samochodowych oraz może służyć do dokonywania rozliczeń handlowych (tylko w przypadku, gdy waga posiada ważną legalizację).
Waga składa się z pomostu posadowionego na czujnikach pomiarowych oraz terminala wagowego wyświetlającego pomiar z ważenia. Dodatkowo można wyposażyć ją w szeroki zestaw urządzeń współpracujących. Jest odporna na działania czynników atmosferycznych, mocna i trwała, a jednocześnie gwarantuje precyzyjne i powtarzalne pomiary. Może być posadowiona na ławach fundamentowych wylewanych lub na gotowym podłoży prefabrykowanym, które znajduje się w naszej ofercie. Możliwy jest montaż jako waga wyniesiona najazdowa lub jako zagłębiona na równi z terenem. Konstrukcja jest smukła i niska dzięki czemu nie potrzebuje długich najazdów. Jednak posiada szczelinę pod pomostem na tyle dużą, że umożliwiającą bezproblemowe czyszczenie.
Jest to wersja wagi, która przyjeżdża na miejsce montażu już zalana betonem.
Możemy również wykonać wersję wagi zalewanej u Klienta, ale osobiście nie polecamy tego wykonania. Wypełnianie jej na miejscu dodaje dodatkowych problemów i nieporozumień. Na klienta przenoszony jest obowiązek “pilnowania” betonu (podlewanie, przykrywanie itp.) Dodatkowo wibrowanie ręczne jakie jest konieczne w takim przypadku, nie daje takiej trwałości i estetyki jak na stole.
Pomost naszej wagi samochodowej składa się z elementów stalowo-betonowych z prefabrykacji. Rama wykonana jest z dwuteownika typu HEB szerokostopowy, który wzmacniany jest jeszcze kilkoma przyspawanymi wstawkami zabezpieczającymi przed skręcaniem. Wewnątrz znajdują się podwójne siatki zbrojeniowe z pręta fi 12 oczko co 12cm. Rama wypełniona jest betonem drogowo-mostowym klasy C40/50 (na kruszywie bazaltowym) SCC –samozagęszczalny z gwarancją wodoszczelności i mrozoodporności, a całość wibrowana jest w specjalnej formie na stole wibracyjnym. Nawierzchnia betonowa pomostu odbita kratownicą tworzącą powłokę antypoślizgową zabezpieczona przed łuszczeniem betonu. Wszystkie elementy stalowe wagi pokryte są podwójną warstwą farby podkładowej epoksydowej oraz nawierzchniową poliuretanową - nanoszone pompą. Nawierzchnia betonowa wagi pokryta jest również farbą epoksydową do betonu stosowaną m.in. w przemyśle stoczniowym (doki betonowe). Ścieralność betonu wg normy PN-EN.206.1 wg klasyfikacji dedykowana do posadzek i nawierzchni eksploatowanych przez pojazdy o ogumieniu pełnym oraz wózki podnośnikowe z ogumieniem elastomerowym. Wykonujemy również wagi w technologii ocynku.
Elektronika zastosowana do wagi pochodzi od sprawdzonych i pewnych producentów, którzy działalnością swoją obejmują wiele krajów. Są to prawdziwie przetestowane wysokiej klasy czujniki, terminale wagowe, wyświetlacze, drukarki itd. Z wieloletniego doświadczenia wiemy które podzespoły są niezawodne i takie stosujemy w naszej wadze. Nawet jeśli przydarzy się jakieś uszkodzenie lub awaria to też nie problem, ponieważ zawsze posiadamy na stanie wszystkie części zamienne. Każdy z elementów jest również ogólnodostępny na rynku dzięki czemu mogą Państwo zakupić go u dowolnego sprzedawcy. Nie uzależniamy nikogo od zakupu tylko u nas co według nas jest mocnym atutem. Terminale wagowe są bardzo proste i intuicyjne w obsłudze co gwarantuje szybki i sprawny pomiar. Dodatkowo posiadają możliwość rozbudowy o wyposażenie dodatkowe np. podłączenie do komputera, wyświetlacz zewnętrzny, drukarka paragonowa itd.
Parametry techniczne wagi
- Max od 30 000 kg do 60 000 kg
- Min 200kg (waga z dokładnością ważenia 10 kg) - 400 kg (waga z dokładnością ważenia 20 kg)
- Działka odczytowa i legalizacyjna: 10kg (waga do 30 000 kg) lub 20 kg (waga do 60 000 kg)
- Długość i szerokość wagi: 8x3m, 9x3m, 12x3m, 14x3m, 16x3m, 18x3 m, 21x3m, 24x3m (możemy wykonać wagi szersze na zamówienie klienta)
- Wysokość wagi: około 30 cm
- Terminal wagowy: RHEWA 82 (Niemcy) lub Dini Argeo (Włochy)
- Terminal wagowy wyposażony w jeden lub dwa porty RS 232C do podłączenia wyposażenia dodatkowego: komputer, drukarka, wyświetlacz zewnętrzny itd.
- Czujniki tensometryczne Keli CEE (Chińskie) lub Sensocar (Hiszpania)
- Ilość czujników: 4 -8 sztuk w zależności od wersji wagi
- Sumator w obudowie hermetycznej nierdzewnej
- Okablowanie wagi ze specjalnych przewodów sygnałowych nisko stratnych stosowanych w automatyce przemysłowej
- Odporność na przeciążenia 35%
- Temperatura pracy graniczna -30 do +70 stopni Celsjusza
- Temperatura pracy nominalna -10 do +40 stopni Celsjusza
- Stopień ochrony czujnika IP68
- Tarowana automatycznie w całym zakresie
- Funkcja rozszerzenia wskazania 10 krotnie (chwilowe)
- Pomost wagi stalowo-żelbetowy
- Dekle boczne osłaniające i umożliwiające dostęp do czujników
- Przewody zabezpieczone przed gryzoniami
- Masa całej wagi: do 30 ton
- Legalizacja – III klasa OIML zgodna z wymogami Głównego Urzędu Miar
Struktura wagi
Odbita w betonie kratownica powoduje niesamowity efekt wizualny i estetyczny.
Studzienka sumatora
W tym miejscu schowany jest nadmiar przewodów i sumator. Całość zabezpieczona z każdej strony przed ingerencją gryzoni.
Niska konstrukcja
Waga jest tak niska, że ledwo zauważalna. Jednocześnie pomost jest tak osadzony, aby możliwe było kontrolowanie przestrzeni pod wagą. Bardzo ważne do zachowania czystości.